onsdag 17 september 2014

H & P

Nu finns det ett rykande färskt exemplar av det fantastiska magasinet Handarbete & Pyssel ute! Framsidesbilden där jag håller en burk med garn har Lina Östling tagit:




I vanlig ordning har jag pysslat en hel massa. 




I tidningen visar jag hur man kan göra egna stämplar i keramik. Såklart var jag tvungen att bränna några stämplade småkrukor i raku.


Tassels i konstläder. 


Egenhändigt snickrad saftsils-ställning av trä, silen är sydd av en kökshandduk.
Alla mina pysseljobb visas steg för steg i tidningen.



Och så har jag varit hos Marie Brinkebark och hälsat på i hennes keramikverkstad. Hon är ju även en av mina bästa vänner så det är ju såklart världens finaste reportage (!) om henne och det fantastiska jobb hon gör i verkstaden på Kriscentrum för våldsutsatta kvinnor och barn.



Passa på! H & P säljs tom 30 september.







1 kommentar:

  1. Jag borde faktiskt prenumerera... Gillar H&P skarpt.
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera

01 09 10