måndag 23 februari 2015

RAKU


I helgen brände jag och Sebe RAKU. Så roligt! Det gick ganska bra men spånet tog slut så jag ska snart åka och köpa mig en bal och bränna idag också. Vi testade att rakubränna en del av den gjutna keramiken jag gjorde för ett tag sen. Det blev så fint!




JO! Jag ställa ut mina rakuägg på Lerbäcks Teater, med premiär nu på fredag för deras årliga fars: Triss i Stress som visst har lite fågeltema, ska bli grymt kul att se! Och alla ni som ska dit och slå er för knäna kan ju också spana in mina ägg. 




OBS äggen är bara slarvigt tvättade, fortfarande sotiga - ska gnuggas skinande vackra!

2 kommentarer:

  1. Sitter och läser i din bok, ikväll har jag varit på drejkurs och det är ju sååååå kul!!! Vill väl bara skicka en liten hälsning och säga att du inspirerar så mycket! 😃

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå suttit och tittat i din bok idag. Såå himla mycket inspiration där. Men wow alltså...vilken vacker färg på rakuäggen...man blir ju helt salig :-)

    Kram till dig och lycka till i Huvudstaden.


    Åsa.

    SvaraRadera

01 09 10